آموزش و راهنما

راهنمای اتصال درگاه پرداخت به پرونده مالیاتی

اخیرا اداره دارایی با همکاری بانک مرکزی اقدام به ساماندهی پایانه های فروشگاهی(دستگاههای کارتخوان و درگاههای پرداخت) کرده و با ارسال پیامک این موضوع را اطلاع رسانی نموده است. قبل از هر گونه اقدامی، بیان این نکته خالی از لطف نیست که درگاه پرداخت بیت پی هیچگونه اطلاعاتی از مشتریان خود در اختیار سامانه مالیاتی قرار نداده است و با توجه به اینکه اطلاعات دریافتی از منابع دیگر بوده، این مورد حتی در سایت اداره دارایی نیز ذکر گردیده که ممکن است افراد دستگاههای کارتخوان و درگاههای پرداختی را در پنل مالیاتی خود مشاهده کنند که اصلا مربوط به آنها نباشد(لینک زیر گویای این مطلب است):

 اطلاعیه اداره دارایی در خصوص پایانه های نامرتبط 

و یا از طرفی چون کسب اطلاعات از منابع مختلف همچنان ادامه دارد، در حال حاضر دستگاههای کارتخوان و درگاههای پرداخت فعال خود را مشاهده نکنند و بعدا به لیست اضافه گردند:

 اطلاعیه اداره دارایی در خصوص عدم مشاهده برخی از پایانه ها در سایت مالیاتی 

با توجه به توضیحات فوق و برای جلوگیری از غیرفعال شدن درگاه های پرداخت، لازم است مراحل زیر را طی نمایید: 

  1. مراجعه به سایت اداره دارایی به آدرس my.tax.gov.ir و ثبت نام در این سامانه.
  2. ورود به پنل مالیاتی و کلیک بر روی گزینه "ساماندهی پذیرنده های بانکی" در منوی سمت راست.
  3. اگر در این بخش اطلاعات دستگاه کارتخوان یا درگاه پرداختی را مشاهده نمی کنید، لازم نیست اقدامی صورت دهید و می بایست در روزهای آتی به این بخش مراجعه نمایید. اما اگر اطلاعاتی از دستگاه کارتخوان و درگاه های پرداخت مشاهده می نمایید، لازم است شماره پایانه و نام شرکت PSP در سایت اداره دارایی را با اطلاعات درگاه پرداخت بیت پی خود مقایسه کنید. جهت مشاهده شماره پایانه و نام شرکت PSP در بیت پی، به بخش "مدیریت درگاه" در پنل کاربری بیت پی مراجعه کرده و در پایین صفحه بر روی گزینه "جزئیات" مقابل API های فعال کلیک نمایید و اطلاعات پایانه های همه APIهای فعال خود را با پایانه های لیست شده در سایت اداره دارایی مقایسه بفرمایید. همچنین باایجاد تیکت در پنل کاربری می توانید شماره پایانه های فعال خود را از همکاران ما دریافت نمایید.
  4. در صورتی که اطلاعات درگاه ها در سایت اداره دارایی با بیت پی یکسان بود، جهت جلوگیری از غیرفعالسازی، می بایست درگاه پرداخت مربوطه را در سایت اداره دارایی به پرونده مالیاتی الصاق نمایید. بدین منظور طبق راهنمای گام به گام ساماندهی پایانه های فروشگاهی عمل کرده و نهایتا بر روی دکمه "تایید نهایی" در بالای صفحه کلیک نمایید.

 

همچنین مجموعه سوالات درخصوص ساماندهی پایانه های فروشگاهی در لینک زیر قابل مشاهده است: 

مجموعه سوالات در خصوص ساماندهی پایانه های فروشگاهی 

 

با توجه به اینکه دریافت درگاه پرداخت هر روز سخت تر شده و اخذ درگاه جدید علاوه بر کدمالیاتی، نیازمند دریافت مواردی چون نماد اعتماد الکترونیکی است، پیشنهاد بیت پی حفظ درگاههای موجود می باشد.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در انجام هریک از مراحل فوق، از طریق بخش تماس با ما(انتهای همین صفحه) و یا مراجعه به بخش پشتیبانی و ارسال تیکت در پنل کاربری در خدمت شما عزیزان هستیم.

جواب سوالتان را پیدا نکردید؟