آموزش و راهنما

درخواست درگاه پرداخت اینترنتی (API)

پذیرندگان محترمی که حساب آنها تجاری شده است، برای دریافت درگاه باید به بخش مدیریت درگاه و سپس درخواست درگاه مراجعه کنند. موارد درخواستی را به ترتیب و طبق راهنمای زیر وارد نمایید: 

  1. آدرس وبسایت: آدرس دامنه وبسایت خود را با http یا https وارد نمایید(آدرس دامنه شما در صفحه پرداخت درج میگردد، بنابراین در ثبت آن دقت بفرمایید).
  2. نام درگاه: نام فارسی سایت خود را وارد نمایید. به عنوان مثال برای سایت bitpay.ir نام فارسی "بیت پی" انتخاب میشود. نام فارسی، می بایست مرتبط با دامنه سایت باشد(نام فارسی سایت در صفحه پرداخت درج میگردد، بنابراین در ثبت آن می بایست دقت داشته باشید).
  3. انتخاب درگاه: هر یک از درگاه ها شرایط خاص خود را دارد و براساس نیاز پذیرنده، قابل انتخاب می باشد. تفاوت درگاه ها به شرح زیر می باشد:

    1. درگاه واسط: خریدار ابتدا از سایت شما به صفحه ای از بیت پی منتقل و پس از انتخاب درگاه خود از بین درگاه های موجود، به صفحه پرداخت منتقل می شود و خرید را کامل می کند. کارمزد این درگاه نیم درصد تا سقف 5 هزارتومان می باشد.
    2. درگاه ملت: خریدار مستقیما از سایت شما به صفحه پرداخت ملت منتقل و خرید را انجام می دهد. کارمزد این درگاه یک درصد تا سقف 10 هزارتومان می باشد. 
    3. درگاه مستقیم هوشمند: دارای مکانیزم هوشمندی است که خریدار را مستقیما به درگاهی که بیشترین آپتایم را در بین درگاه های موجود دارد، هدایت می کند. کارمزد این درگاه یک درصد تا سقف 10 هزارتومان می باشد. 
       
  4. کیف پول قابل انتخاب: برای هر پذیرنده در هنگام ثبت نام یک کیف پول به صورت پیش فرض ایجاد میگردد. برای ثبت اولین درخواست درگاه، می توانید شماره کیف پولی که در این بخش نمایش داده می شود را انتخاب نمایید. برای ثبت درخواست درگاه بعدی و در صورتی که کیف پول دیگری نداشتید، گزینه "ثبت در کیف پول جدید" را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که در هر کیف پول تنها می توان یک درگاه دریافت نمود. 
  5. تعیین کارمزد: با استفاده از این بخش می توان تعیین کرد که کارمزد توسط چه کسی پرداخت میگردد(شما یا خریدار). 
  6. کد مالیاتی: کد مالیاتی 10 رقمی دریافتی از سایت مالیات را وارد نمایید(لینک راهنمای دریافت کد مالیاتی در پایین فیلد آن قرار داده شده است).
  7. انتخاب شباهای مرتبط: در این بخش حساب های بانکی فعال شما نمایش داده میشود، همچنین می توانید حسابهای بانکی جدیدی نیز اضافه نمایید. حساب یا حساب های بانکی موردنظر و مرتبط با وبسایت را انتخاب نمایید تا برای ثبت درخواست تسویه حساب، قابل نمایش باشد.(البته بعد از تایید درگاه امکان ویرایش حسابهای انتخاب شده و یا امکان اضافه نمودن حساب جدید نیز از بخش امورمالی و مدیریت حساب بانکی در پنل کاربری وجود دارد).
  8. کد پستی مرتبط: کدپستی مرتبط با وبسایت که در سایت اداره مالیات هم ثبت شده است را انتخاب نمایید. همچنین می توانید آدرس و کدپستی جدیدی نیز اضافه نمایید که ابتدا می بایست در سایت مالیات ثبت گردد(بعد از تایید درگاه امکان ویرایش کدپستی انتخاب شده و یا امکان اضافه نمودن کدپستی جدید نیز از بخش تنظیمات و افزودن آدرس در پنل کاربری وجود دارد).

 

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، از طریق بخش تماس با ما(انتهای همین صفحه) و یا بخش پشتیبانی و ارسال تیکت در پنل کاربری در خدمت شما هستیم.

جواب سوالتان را پیدا نکردید؟